Як діє загальний режим розмитнення авто з іноземною реєстрацією

В Україні зареєстрували майже 220 тисяч транспортних засобів з іноземною реєстрацією. Держава отримала за розмитнення 13,5 мільярдів гривень.

Державна фіскальна служба підбила підсумки пільгового періоду розмитнення авто з іноземною реєстрацією. Останній день для подачі документів був 22 лютого.

Майже 90% так званих євроблях порушили терміни перебування в Україні. За них власники добровільно сплатили по 8,5 тисяч за кожне авто. Це звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів. Найбільше автомобілів оформили Київська міська митниця – 24 тис. автомобілів, а також Волинська, Закарпатська, Львівська, Чернівецька.

Останні “євробляхи” будуть оформлені за пільговою ставкою акцизного податку (коефіцієнт 0,5) до 28 лютого, але вони вже істотно не вплинуть на загальну статистику.

Розмитнення зняло соціальну напругу
Закарпатська митниця – у трійці лідерів з тих, хто оформив найбільше авто на єврономерах у пільговий період. Там розмитнили кожне третє авто з іноземною реєстрацією.

Пільга по акцизу – це відчутна перевага

Начальник Закарпатської митниці ДФС Станіслав Балуєв розповів, що процес розмитнення таких авто зняв соціальну напругу, адже немає черг на кордоні. Автомобілістам натомість більше не має потреби раз на п’ять діб перетинати кордон.

“Така пільга по акцизу – це відчутна перевага. Раніше акцизний податок був настільки непідйомний для громадян, що власне тому і не хотіли оформляти ці автомобілі. Наприклад, автомобіль 2000-го року, той самий популярний Volkswagen Passat з дизельним двигуном об’ємом 1,9,  зараз після відміни пільги за акцизним податком, його оформлення буде коштувати на тисячу євро дорожче”, – зауважив Балуєв.

Що чекає на власників нерозмитнених євроблях
З 23 лютого по 23 травня буде чинним загальний режим розмитнення за повною ставкою, передбаченою в законі. Згідно з формулою, базову ставку треба помножити на коефіцієнт двигуна (обсяг двигуна у кубічних сантиметрах ділиться на 1000) та на коефіцієнт віку.

Однак, всі, хто подав документи до 24 години 22 числа на розмитнення свого авто, але через завантаження митниці ще не отримав їх назад, то все одно вони будуть оформлені з 50% знижкою упродовж наступних днів за відповідним зафіксованим курсом. Що чекає на власників авто з іноземною реєстрацією, якщо вони не розмитнять їх відповідно до українських законів, – у сюжеті Радіо НВ.

Нерозмитнені авто мають бути вивезені з України

Розмитнити авто на єврономерах можна буде до 23 травня 2019 року, тобто ще три місяці за нерозмитнений автомобіль не стягуватимуть штраф. Після цього до порушників митних режимів – транзит і тимчасове ввезення – правоохоронці почнуть застосовувати жорсткі фінансові санкції. За керування машиною на єврономерах – 8,5 тисяч гривень, за повторне протягом року водіння євробляхи – 17 тисяч гривень і заборона кермувати протягом року. Якщо затримка із розмитненням на термін до доби – 170 гривень, від однієї до 10 діб – удвічі більше. До місяця – 85 тисяч гривень, місяць і більше – 170 тисяч гривень.

Для власників машин на єврономерах, що використовуватимуться у підприємницький діяльності чи для отримування доходу, наприклад, для роботи як таксі, передбачений штраф у 34 тисячі гривень.

Власники, які не заплатили акциз та не отримали українську реєстрацію, оскільки не змогли вийти на контакт із попереднім власником авто і оформити договір купівлі-продажу, повинні будуть або вивезти їх з України, або продати їх на запчастини, попереджають у Міністерстві фінансіі. Якщо цього не буде зроблено, водіїв автомобілів з іноземними номерами позбавлятимуть права кермування на рік та вилучатимуть авто за рахунок порушника.

Очікуваний результат
Те, що розмитнили не всі авто, – цілком очікуваний результат. Тому що частина цих авто і не планували розмитнювати. Головна причина в тому, що багато їхніх власників не готові платити навіть 100 доларів за це.

А частину взагалі не можливо перереєструвати через те, що купувались із оформленням фіктивних документів і нереально знайти продавця і власника. Про це в коментарі Радіо НВ розповів автоексперт і керівник компанії Автоконсалтинг Олег Омельницький.

Фірми, що займаються завезенням автомобілів зі США і ЄС, стали імпортувати інтенсивніше

“Хтось, звичайно, розмитнить, але вже не з тією динамікою, яка була останній місяць. Частина, звичайно ж, здасть на розбирання, частина автомобілів просто кинуть, бо їх нерентабельно переміщати всередині країни. Крім того, ми ще побачимо не одну протестну акцію з вимогою зменшити вартість розмитнення і так далі. Тобто процес з евробляхамі буде грати ще до парламентських виборів, як мінімум”, – зазначив Омельницкий.

Також експерт констатував, що вживані автівки в цілому подешевшали на 5%. Наступна хвиля зниження ціни буде з весни. Особливо відчутним стане знецінення радянських і російських автомобілів – Жигулів, Лад, Волг.

Пільговий закон про розмитнення євроблях здешевив розмитнення також одно- і семирічних машин. Тому фірми, що займаються завезенням автомобілів зі США і ЄС, стали імпортувати автомобілі інтенсивніше. Також Омельницький зазначив, більшість українців почали надавати перевагу вживаним машинам. Попит на нові впав – у грудні нових купили на чверть менше, ніж у попередній рік, у січні на 20%.

Джерело